Keski-Suomen sanataideyhdistys Rapina ry järjestää sanataideohjausta ja -opetusta, kuten työpajoja ja leirejä, kirjoitusretriittejä ja sanataideiltoja sekä sanataiteeseen ja sen ohjaamiseen liittyviä koulutuksia. Tältä sivulta löydät tietoa Rapinan tulevista tapahtumista ja toiminnasta.

Lue lisää klikkaamalla otsikoita.

Aamusivut

Rapina järjestää jäsenille, kannatusjäsenille ja kunniajäsenille suunnattuja aamusivusessioita kerran kuussa. Aamusivuja kirjoitetaan etänä Zoomin välityksellä.

Kirjoitusretriitit

Rapinan ensimmäinen Kynän rapinaa -kirjoitusretriitti oli oikea menestys, ja tavoitteellisille kirjoittajille suunnattuja, viikonlopun yli kestäviä kirjoitusretriittejä pyritäänkin järjestämään tulevaisuudessa säännöllisesti.

Rapina puhuu -illat

Rapina puhuu -illat on suunnattu Rapinan jäsenille, kannatusjäsenille ja kunniajäsenille, ja illoilla on vaihtuvat teemat. Illat perustuvat vertaistukeen, ja niistä hyötyvät etenkin sanataideohjaajat ja sanataidetta työssään hyödyntävät. Aiemmin Rapina on puhunut sanataideohjaajan työn hinnoittelusta sekä sanataideoppaista.

Sanataideillat

Kerran kuukaudessa järjestettävät sanataideillat ovat kaikille avoimia ja maksuttomia. Sanataideilloilla on vaihtuvat teemat, ja ne järjestetään Jyväskylän pääkirjaston Kokoustilassa.