Tekisikö mielesi pyhittää viikonloppu kirjoittamiselle? Onko sinulla valmis idea tai keskeneräinen teksti, jota voisit kehitellä, jos saisit kerrankin keskittyä rauhassa? Onko kirjoittaminen ollut nihkeää ja arvelet, että muiden harrastajien seura tekisi hyvää? Jos vastasit johonkin edeltävistä kyllä, Kynän rapinaa -kirjoitusretriitti on sinua varten!

Keski-Suomen sanataideyhdistys Rapina ry järjestää 5.7.11.2021 kirjoitusretriitin, joka tarjoaa mahdollisuuden edetä kirjoitustyössä. Retriitti järjestetään Jyväskylän keskustassa, Kortteli Klubin väljissä tiloissa, joissa pääset sekä yhteyteen muiden kirjoittajien kanssa että vetäytymään omaan nurkkaan naputtamaan tekstiä. Retriittipaikkaan Kortteli Klubille pääset helposti julkisilla, ja kaupat sekä ravintolat ovat kävelymatkan päässä. Klubilla on keittiö, joten voit varustautua myös omilla eväillä.

Retriitin ohjaa kirjailija Merja Toppi, joka on sanataide- ja kirjallisuusterapiaohjaaja. Ohjaajaopintojen lisäksi hän on suorittanut kirjoittamisen perus- ja aineopinnot, hengittänyt kirjoittamista Oriveden kirjoittajalinjalla, julkaissut savolaista runoutta ja nyttemmin antanut sielunsa varhaisnuorten maagiselle realismille. Tällä hetkellä Merja työstää Melko mystistä -kirjasarjan toista osaa. Hän on kokenut kirjoittamisen ala- ja ylämäet ja maiskutellut virtaavaa flowta. Kirjoittajan taipaleella merkittävimpänä oivalluksenaan Merja pitää sitä, että kirjoittamisen jakaminen on hänelle puolet kirjoittamisen ilosta.

Retriittiohjelma alkaa pe klo 18–20.30, jatkuu lauantaina klo 9–17 ja sunnuntaina klo 9–16. Aloitamme tutustumisella ja avaamme kirjoituskanavan pe-iltana. Lauantaina ja sunnuntaina yhteisen aloituksen jälkeen voit paneutua rauhassa tekstiisi tai osallistua kirjoittamisen väleissä yhteisiin harjoitustuokioihin. Ohjaajamme antaa tarvittaessa myös ohjelman ulkopuolella vinkkejä ja sparrausta kirjoitustyöhön.

Tule siis kirjoittamaan yhdessä muiden kirjoittajien kanssa! Retriittiin otetaan 9 osallistujaa ja se järjestetään minimissään 7 hlölle.

Retriitin hinta on 120 euroa. Hinta sisältää ohjelman, ohjauksen sekä kahvi ja teetarjoilun. Rapina ry:n jäsenille tarjoamme hinnasta alennuksen (jäsenet -20%, kannatusjäsenet -10%). Lauantaina järjestetään vapaaehtoinen ja omakustanteinen iltaohjelma, jolloin pääset tutustumaan paremmin toisiin osallistujiin.

Tarkempaa tietoa retriitin ohjelmasta ja sisällöstä julkaisemme tapahtuman lähestyessä, joten pysy kuulolla!

Tiivistettynä:

Mikä? Kynän rapinaa -kirjoitusretriitti.
Missä? Vapaudenkatu 48–50, 40100 Jyväskylä.
Milloin? 5.7.11.2021, pe 1820.30, la 917, su 9–16. Lauantaina vapaaehtoinen iltaohjelma.
Mitä maksaa? 120 euroa, sisältää ohjelman, ohjauksen sekä tee ja kahvitarjoilun. Rapina ry:n jäsenet -20 % ja kannatusjäsenet -10 %.
Milloin voin ilmoittautua? 15.9.–29.10.2021.
Missä ilmoittaudun? Google Docs Form

Mikäli haluat kysyä retriitistä tarkemmin, ota yhteyttä sanataideyhdistys.rapina@gmail.com

Jos et pääsekään paikalle:

Voit perua ilmoittautumisesi 25.10 mennessä ja sen jälkeen tulleista perumisista veloitamme 30% retriitin hinnasta. Näinä tautisina aikoina sairastumisen vuoksi peruminen on vielä 25.10 jälkeen mahdollista ilman maksua. Voit myös hätätapauksessa osallistua etänä – ensisijaisena mahdollisuutena etäilyä emme kuitenkaan tarjoa. Tulethan paikalle vain terveenä!

Kynän rapinaa -kirjoitusretriitti