Kaipaatko aikaa kirjoittamiselle? Onko sinulla valmis idea tai keskeneräinen teksti, jota voisit kehitellä, jos saisit luovan irtioton arjesta? Voisiko vertaistuki muilta kirjoittajilta olla avuksi? Jos vastasit johonkin edeltävistä kyllä, Kynän rapinaa -kirjoitusretriitti on sinua varten!

Keski-Suomen sanataideyhdistys Rapina ry järjestää 19.–20.11.2022 kirjoitusretriitin Kortteli Klubilla, Jyväskylän ytimessä. Retriitti tarjoaa rauhallisen ja inspiroivan ympäristön edetä kirjoitustyössä.

Retriitin ohjaa Rapinan sanataideohjaaja, kirjoittaja ja viestintäyrittäjä Johanna Berlin. Johanna valmistui vuonna 2019 Jyväskylän yliopiston kirjoittamisen maisteriohjelmasta ja on opiskellut sanataideohjaamista Turun Kirjan talossa. Johannan vahvuuksia ohjaajana ovat vankka käsitys kirjoittamisesta prosessina sekä kirjoittajalähtöisyys, eli pyrkimys ymmärtää kirjoittajan tavoitteita.

Kirjoitusretriitin ohjelma

Lauantai klo 9–17

Klo 9.00 Aloitus ja yhteinen aamupala

Klo 10.00 Kirjoittamaan

Klo 12–13 Lounas (omakustanteinen)

Klo 15.00 Personal trainerin ohjaama taukojumppa, kahvi/tee

Klo 17.00 Retriittiohjelma päättyy

Sunnuntai klo 10–17.30

Klo 10 Aloitus ja yhteinen aamupala

Klo 12–13 Lounas (omakustanteinen) ja keskustelua

Klo 15.00 Kahvia, teetä ja kirjoitusharjoitusta tarjolla

Klo 17.00 Yhteinen retriitinpurkuhetki

Klo 17.30 Retriittiohjelma päättyy

Molempina päivinä on mahdollista varata keskustelutuokioita retriittiohjaajan kanssa tekstin ongelmakohtien purkamiseen tai ideoiden pallotteluun. Tarjolla on myös kirjoitusharjoituksia ja muita virikkeitä. Keskustelut toisten retriittiläisten kanssa tarjoavat yksinäiseen kirjoitustyöhön vaihtelua ja vertaistukea.

Retriitin hinta 135 euroa sisältää ohjelman, ohjauksen sekä pienen aamiaisen ja kahvituksen molempina päivinä. Rapina ry:n jäsenet saavat hinnasta alennuksen: jäsenet -15 %, kannatusjäsenet -10 %.

(Muokattu!) Retriitin minimiosallistujamäärä tuli täyteen, eli retriitti järjestyy! Retriitille mahtuu vielä pari kirjoittajaa. Ilmoittautumisaikaa on jatkettu 4.11.2022 asti. Ilmoittaudu retriitille täyttämällä ilmoittautumislomake: https://forms.office.com/r/NDWtZk0LkN. Ohjaaja on sinuun yhteydessä ilmoittautumisen jälkeen. Saat myös laskun ennakkomaksusta, joka on 1/3 retriitin hinnasta. Loppulaskun lähetämme retriitin jälkeen.

Tiivistettynä:

• Mikä? Kynän rapinaa -kirjoitusretriitti.
  • Milloin? 19.–20.11.2022, la klo 9–17 ja su klo 10–17.30.
  • Missä? Kortteli Klubilla, osoitteessa Vapaudenkatu 48–50, 40100 Jyväskylä.
  • Mitä maksaa? 135 euroa, sisältää ohjauksen, pienen aamiaisen ja kahvituksen molemmille päiville. Rapina ry:n jäsenet saavat -15 % ja kannatusjäsenet -10 % retriitin hinnasta.
  • Miten ilmoittaudun? Täytä ilmoittautumislomake.

Mikäli sinulle heräsi kysyttävää tai haluat tietää retriitistä tarkemmin, ota yhteyttä retriitin ohjaajaan: johanna@digiaargh.fi.

Psst! Johanna ohjasi myös Rapinan ensimmäisen kirjoitusretriitin vuonna 2020. Silloin osallistujilta saatiin muun muassa seuraavanlaisia palautteita:

• ”Kiitos Johanna, ihanasti vedetty retriitti! Olet lempeä ja inspiroiva ohjaaja.”
  • ”Iso kiitos! On tosi voimaantunut ja levännyt olo!”
  • ”Kiitos, Johanna, todella onnistuneen retriitin ohjaamisesta! Oli ihanaa saada aikaa omalle kirjoittamiselle. Arjessa kaikkea muuta priorisoi niin helposti kirjoittamisen edelle, mutta täällä tekstiä syntyi jouhevasti.”
  • ”Toivottavasti näitä tulee lisää!”
Ilmoittaudu mukaan Kynän rapinaa -kirjoitusretriitille