Sanataideillat alkavat Jyväskylässä!Chatfiktio on uusi, koukuttava ja trendikäs tarinankerronnan muoto, jonka saloihin lokakuun sanataideillassa sukelletaan. Osallistujat ideoivat itselleen roolihahmot ja ohjaaja antaa tapahtumille lähtötilanteen. Tämän jälkeen aletaan kirjoittaa fiktiivistä keskustelua älypuhelinsovelluksessa. Miten yhteisen dialogin kautta puidaan ihmissuhdekiemuroita, ratkotaan mysteereitä ja autetaan ystäviä?

Tervetuloa Vuoropuheluja-chatfiktiopajaan Jyväskylän pääkirjaston kokoushuoneeseen keskiviikkona 21.10. klo 18.00–19.30!

Työpajassa harjoitellaan muun muassa heittäytymistä, dialogin kirjoittamista ja henkilöhahmojen kehittelyä. Jokainen sanataideiltaan osallistuva tarvitsee älypuhelimen. Tarvittaessa harjoitukset voi kirjoittaa myös käsin. Puhelimeen voi asentaa ennen illan alkua ilmaisen TextingStory-sovelluksen tai jonkin vastaavan.

Ennen iltaa voit käydä katsomassa chatfiktiosarjoja esimerkiksi Instagram-tililtä @areena.stories (En voi puhua juuri nyt, Lukas & ne muut, Ei mikään pretty woman).

Illan ohjaavat Keski-Suomen sanataideyhdistys Rapina ry:n sanataideohjaajat Roosa Berg (HuK) ja Ulla Lehtinen (HuK). Mikäli jokin asia illan suhteen mietityttää, kysymyksiä voi lähettää etukäteen sähköpostitse sanataideyhdistys.rapina@gmail.com.

HUOM! Jyväskylä on antanut laajan maskisuosituksen, joka koskee myös kirjaston tiloja. Suosittelemme maskin käyttöä myös sanataideillan aikana! Pyrimme pitämään sanataideillan aikana hyvät turvavälit. Myös käsidesiä on tarjolla. Ethän tule sanataideiltaan kipeänä! Pidetään huolta toisistamme! <3

Lue lisää Rapinan kaikille avoimista ja maksuttomista sanataideilloista.

Lokakuun sanataideillassa tutustutaan chatfiktioon