Keski-Suomen sanataideyhdistys Rapina ry kutsuu sinut mukaan kesän ihanimpaan etätapahtumaan! Sanojen juhlaa! -etäsanataidefestivaali on osallistujille ilmainen kaksipäiväinen tapahtuma 11.7.–12.7., joka juhlistaa sanoja, tarinoita ja kirjoittamista. Ohjelmassa on kiinnostavia ohjelmanumeroita myös eri-ikäisille lapsille! Ota alta talteen festaritärpit!

Kirjasta kertomaan!

Lauantai 11.7. klo 10–10.30

Sanataiteellista kirjavinkkausta alle kouluikäisille. Millainen matka on satukirjasta sanataiteeseen? Voiko lukutaidoton lapsi sanataiteilla? Tervetuloa kurkkaamaan kuvakirjojen aarrearkkuun ja saamaan vinkkejä lastenkirjallisuuslähtöiseen, monitaiteiseen sanataidekasvatukseen. Paja sopii lapsille, vanhemmille ja varhaiskasvatuksen ammattilaisille.

Kirjavinkkausta pääset seuraamaan Sanataideyhdistys Rapinan YouTubessa. Ohjaajana sanataidekasvattaja Johanna Hyttinen.

Sanakeksileipomo

Lauantai 11.7. klo 16–16.45

Sanapajassa leivotaan sanakeksejä kuvittajan ja runoilijan ohjauksessa. Kun keksit ovat paistuneet, niitä maistellaan sanamaton nuoriopiirissä. Mukaan tarvitset vain kynän ja lehtiön. Paja on suunnattu kirjoittamistaitoisille lapsille. Sanakeksileipomon idea on syntynyt osana Taiken rahoittamaa sanataidehanketta.

Työpaja järjestetään Zoomissa. Pajan ohjaavat runoilija Terhi Forssén ja kirjailija-kuvittaja Harri István Mäki.

Mukaan sanapajaan pääset näin:

1. Lataa Zoom-sovellus tietokoneellesi tai puhelimeesi ja kirjaudu sisään sovellukseen.
  2. Liity mukaan Zoom ID:n 2316590461 avulla tai linkistä: https://us02web.zoom.us/j/2316590461
  3. Salasana on 14711.
  4. Toivomme, että saavut paikalle pari minuuttia ennen kunkin ohjelmanumeron alkua.
  5. Jos haluat, voit pitää videoyhteyden auki tai kiinni. Voit osallistua työpajoihin joko puhumalla mikrofoniin tai kirjoittamalla chattiin. Jokaisen työpajan ohjaaja ohjeistaa erikseen pajan käytänteistä.

Lukujamit

Sunnuntai 12.7. klo 14–14.30

Luetaan yhdessä puolen tunnin ajan. Voit osallistua myös lukemalla ääneen jollekulle toiselle. Sopii kaikenikäisille.

Käy kertomassa omat kesäkirjavinkkisi Padletissa!

Lukujameja pääset seuraamaan @rapina_ry:n Instagram-live, missä Rapinan sanataideohjaajat Vilma Tammelin ja Johanna Virtala johdattelevat osallistujat lukemisen maailmaan.

Ohjelmassa on myös paljon kiinnostavia kirjoituspajoja ja esityksiä aikuisille. Ohjelma kokonaisuudessaan löytyy Rapinan nettisivuilta.

Ilmaista ohjelmaa lapsille Sanojen juhlaa! -etäsanataidefestivaalilla