Keski-Suomen sanataideyhdistys Rapina ry perustettiin vuonna 2005 edistämään keskisuomalaista sanataidetta. Yhdistyksen kotipaikka on Jyväskylä, mutta se suuntaa toimintansa koko Keski-Suomen alueelle elävöittäen maakunnan opetus- ja kulttuuritarjontaa.

Tavoitteenamme on edistää, ylläpitää ja vahvistaa keskisuomalaista sanataidetta. Toiminnan päätarkoituksena on tarjota ammattitaitoista sanataideohjausta- ja opetusta lapsille, nuorille, aikuisväestölle sekä ikäihmisille. Yhdistyksessä on ollut sen toimintavuosien aikana mukana sanataideohjaajia, media-alan osaajia, taidekasvattajia, kirjailijoita, kirjallisuuden ja kirjoittamisen opettajia sekä alan opiskelijoita.

Teemme yhteistyötä eri toimijoiden kanssa ja tutustutamme uusia harrastajia sanataiteeseen. Järjestämme sanataidekoulutuksia ja -työpajoja monipuolisesti ja kaiken ikäisille, esimerkiksi päiväkoti-, koulu- ja vanhusryhmille sekä työyhteisöille. Tavoitteenamme on kehittää ja laajentaa toimintaamme jatkuvasti.

Hallitus 2017-2018

Anna Pulkkinen || puheenjohtaja