Rapinan helmikuun sanataideillassa hypätään satuihin ja seikkailuun! Rapinan ohjaaja Mari Hintikka tarjoilee aikuisille sovitettuja maistiaisia Rapinan tulevalta lasten sanataideleiriltä Pelastakaa Mörkömaa! Illan aikana luodaan yhdessä erilaisilla matalan kynnyksen kirjoitus- ja ilmaisuharjoituksilla oma fantasiamaailma kriiseineen ja keskustellaan fantasiasta genrenä.

Tervetuloa mukaan!

Kerran kuukaudessa järjestettävät illat ovat kaikille avoimia, ja ne järjestetään Jyvälän Setlementillä (Palokunnankatu 16, Jyväskylä) Olohuone 2 -tilassa. Iltaan olisi hyvä ottaa mukaan omat kirjoitusvälineet, joko kynä ja paperia tai esimerkiksi tietokone.

Illoissa tutkailemme yhdessä, mihin kaikkeen sanat ja taide taipuvat. Iltojen aiheet vaihtelevat luovasta kirjoittamisesta draamaan ja monimediaisiin lähestymistapoihin. Illat on suunnattu ensisijaisesti aikuisille, mutta nuorempiakaan osallistujia ei käännytetä ovella pois.

Iltoihin ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon, eikä mukaan tarvitse päästä joka kerralla. Tammikuun jälkeen illat järjestetään joka kuun kolmas keskiviikko eli seuraavat kokoontumiset ovat 18.3.15.4. ja 20.5. Illat alkavat kuudelta ja kestävät puolitoista tuntia. Illat ovat ilmaisia.

Sanataideiltoja ohjaavat Keski-Suomen sanataideyhdistys Rapina ry:n sanataideohjaajat, joilla on osaamista muun muassa sanataiteen, kirjallisuuden, journalismin, draaman, sosiaalisen median ja kasvatuksen osa-alueilta.

Kysymyksiä illoista voi esittää sähköpostitse sanataideyhdistys.rapina@gmail.com. Kannattaa laittaa seurantaan myös yhdistyksen Facebook ja Instagram, joissa infotaan lisää tulevien iltojen aiheista niiden tullessa ajankohtaisiksi.

Helmikuun sanataideillassa ke 19.2. tutkaillaan fantasiamaailmaa