Keski-Suomen Kirjailijatalolla järjestettiin ensimmäistä kertaa Puutarhataidefestivaalit lauantaina 30.8. Festivaali kilpaili monen muun tapahtuman kanssa yleisöstä, mutta veti kuitenkin runsaasti taiteesta ja kulttuurista innostunutta väkeä lähestulkoon vauvasta vaariin. Rapina osallistui myös festivaaleille ja mainostaakseen toimintaansa kokosi kasan esitteitä, kortteja ja muuta pientä tutustuttavaa Kirjailijatalon takana olevalle terassille. Sanataideyhdistys herättikin ihmisissä ihan mukavasti mielenkiintoa, varsinkin, koska olimme koonneet lapsille hieman pajaohjelmaa sekä kaikille avoimen kirjoituskilpailun, joka päivän edetessä laajeni tietenkin myös piirustuskilpailuksi.
Lapsille suunnatussa pajaohjelmassa innokkaat sanataiteilijat pääsivät hyödyntämään puutarhaa ja pohtimaan, minkälaista väkeä siellä asuu. Kirjailijatalon puutarhassa kirmailikin joukko innokkaita lapsia, jotka etsivät itselleen mukavan sopen ja alkoivat piirtää ja kirjoittaa, millaisia olentoja tai eläimiä puutarha kätkee sisälleen.
Pajan tuotoksella pystyi myös osallistumaan kaikille avoimeen kirjoituskilpailuun, jonka teemana oli tietenkin puutarha. Tyylilaji oli vapaa, ainoana rajoitteena oli A4-koko. Kilpailumme keräsi huikeasti osallistujia, mikä oli meille päivän paras anti.
Katja ja Taru Rapinasta kiittävät huikeista kilpailutöistä ja upeista piirroksista! Toivottavasti näemme pian jonkin toisen tapahtuman tai sanataidepajan merkeissä.
Kiitokset myös festivaalin järjestäjille! Tapahtuma oli erittäin hieno ja toivottavasti jatkoa seuraa myös ensi vuonna.
Puutarhataidefestivaaleilla rapisi
Merkitty: